perjantai 24. maaliskuuta 2017

Valkosipuli-pestoleipä





Helppoa herkkua viikonloppuun, vaikkapa salaatin kaveriksi.
Ostetaan kaupasta leipä, tai ollaan reippaita ja leivotaan se itse.
(Mä jouduin ostamaan 2 leipää, koska jälkikasvu söi sen ekan. Eikä mua huvittanu leipoa.)
Sitten tehdään viiltoja niin että leivän pinta on ruudutettu.
Kipossa sekoitetaan sotku jota lykitään leivän pinnan rakoihin, lopuksi laitetaan juusto.
Uuniin, keskitasolle, 200 asteeseen kunnes juusto on sulanut.
Alkuperäisessä ohjeessa ei ollut tuorejuustoa, mutta mä halusin kokeilla sitä.
Sopi kyllä, joo.. mutta mä laitoin sitä vähän liikaa. Puoli rasiaa olisi riittänyt aivan hyvin, mutta laiskuuksissani pistin kaikki.
Ettei tarvis miettiä, mihin lopun upottaa. Ens kerralla oon fiksumpi.
Oikeastihan tähän voi laittaa mitä kaapista löytyy ja itestä tuntuu maistuvan. Fetaa, aurajuustoa, mitä tahansa.


4rkl oliiviöljyä
3 valkosipulinkynttä
2rkl punaista pestoa
(yrttituorejuustoa)
juustoa paloina tai raasteena

Sekoita öljy, valkosipulimurska, pesto ja tuorejuusto.
Tuki seos leivän viiltoihin.
Lisää juustoraaste tai -palat.

Paista 200 asteessa n. 10-15 min.


Aurinkoista viikonloppua!





1 kommentti: